kembara

***** KEMBARA SEMALAYSIA***** DALAM MIMPI DAN REALITI BERKEMBARA DI TEMPAT YG MENARIKDIIPOH, KAMPAR, TELUK INTAN, SUNGAI SIPUT, KUALA KANSGAR, TAIPING DAN BATU GAJAH SERTA KAWASAN SEWAKTU DENGANNYA. UNTUK KETERANGAN LANJUT EMAIL arefendi@yahoo.com

Ahad, 11 Julai 2010

SEPETANG DI BATUGAJAH

Lepas balik dari kelas, ayahku menyuruh aku membeli barang dapur di TESCO. Seperti biasa, aku akan menulis dulu senarai barang yang perlu dibeli di atas sehelai kertas, bukan ape takut lupa je.
Semasa bershopping, aku terpandang ayam goreng yang masih panas lagi. Maklumlah baru angkat dari kuali. Tanpa membuang masa aku terus mengambil ayam goreng itu. Tidak semena-mena jurujual disitu menegur aku sebab aku mengambil ayam mengunakkan tangan. Aku buat tak tahu je.

"Ahhh..Lantaklah, aku yang nak makan",

Selepas membeli belah di TESCO 18, aku terus pergi ke Menara Jam Batu Gajah yang terletak di persimpangan sungai kinta. Ia merupakan tempat lepak aku lepaskan tention.

Tanpa membuang masa aku pun makan ayam goreng yang aku baru beli tadi seorang diri. Sedang aku tengah makan, tiba-tiba datang seorang lelaki yang berumur lingkungan 45 tahun ke arahku.

"Apa yang mamat sorang ni nak", bisik hatiku.

Dia datang terus ke arahku dan bertanya kepadaku samada sungai di hadapanku sesuai untuk memancing atau tidak dan macam2 soalan di ajukan kepadaku.

Aku jawab sambil lewa je, maklumlah aku tengah makan. Lagipun aku tidak mengenalinya. Melihat aku nak tak nak berbual dengannya, dia pun beredar.

"Leceh betul le hari ni. Aku nak relak kejap, dah ade orang kacau", tidak ade mood aku nak menghabiskan ayam goreng aku. Melihatkan jam sudah menunjukkan pukul 7 malam, aku pun beredar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan