kembara

***** KEMBARA SEMALAYSIA***** DALAM MIMPI DAN REALITI BERKEMBARA DI TEMPAT YG MENARIKDIIPOH, KAMPAR, TELUK INTAN, SUNGAI SIPUT, KUALA KANSGAR, TAIPING DAN BATU GAJAH SERTA KAWASAN SEWAKTU DENGANNYA. UNTUK KETERANGAN LANJUT EMAIL arefendi@yahoo.com

Rabu, 7 Julai 2010

RANCANGAN PERGI KE MEDAN

Aku plan nak pergi ke Medan. Ini merupakan hajatku semperna kelahiranku ke 29.
Aku membuka akaun khAS untuk ke Medan. Sebulanku akan menyimpan duit sebanyak rm50. Aku akan pergi keMedan kalau tidak ade ape aral melintang, tiga tahun akan datang.

Ade kawan2ku yg mempertikaikan aku kerana aku nak pergi dalam masa 3 tahun lagi bukan dalam masa terdekat. Sebenarnya, nak pergi medan melibatkan kos dalam lingkungan RM600. Sebab itulah aku menyimpan rm50 sebulan dan dalam masa 3 tahun duit aku dah mencecah rm1800. Bukan setakat pergi ke Medan, malah pergi ke tempat lain pun boleh.

Sebenarnya, apa2 yang kita buat memerlukan planning. Aku suka membuAT plan dan strategi dalam kehidupanku. Kalau kita tidak plan kehidupan kita, kita akan hidup dalam terumbang ambing tanpa haluan ibarat Kapal yg tiada nakhoda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan