kembara

***** KEMBARA SEMALAYSIA***** DALAM MIMPI DAN REALITI BERKEMBARA DI TEMPAT YG MENARIKDIIPOH, KAMPAR, TELUK INTAN, SUNGAI SIPUT, KUALA KANSGAR, TAIPING DAN BATU GAJAH SERTA KAWASAN SEWAKTU DENGANNYA. UNTUK KETERANGAN LANJUT EMAIL arefendi@yahoo.com

Ahad, 18 Julai 2010

IPOH INTERNATIONAL RUN 2010

Taksangka pada hari ini cuaca begitu indah dan cerah sekali. Berbanding dengan tahun lepas IIR yang diadakan dalam cuaca hujan lebat, hari ini cuaca semacam merestui acara IIR 2010.

Setelah kelas habis pada jam 11 pagi, aku telah dipanggil oleh Profesor Richard untuk memberi komen mengenai pelajaran aku disini. 1/2jam aku berada di dalam bilik prof dan bermacam2 idea yang bernas aku berikan kepadanya. Samada diterima ke tidak, that is not my concern.

Aku lihat jam sudah menunjukkan pukul 11.30. "Sempatkah aku sampai ke acara cabutan bertuah".


Tanpa membuang masa, aku terus merempit ke Stadium. "Fuh, nasib baik sempat". Aku lihat yang menjaga kaunter cabutan adalah kak Miah denga Shida. Aku pun terus menyemak samada nombor aku telah dicabut ke tidak. Nampaknya tahun ni bukan rezeki aku. Satu hadiah pun aku tak dapat. Tapi tak pe, salah seorang kawan aku (yap) dapat bawa balik sebuah basikal.

"We cannot predict our luck. Sometimes we can be lucky and sometimes not. What can we do is, keep try and don't ever giveup".

Hadiah cabutan bertuah-motorsikal dan basikal

Semasa aku bersembang dengan kawanku, kecoh pula seketika sekumpulan student dari Politeknik. Salah seorang kawan mereka dapat hadiah cabutan bertuah iaitu sebuah motrsikal. Yang menjadi kecohnya, nombor yang bertuah itu bukan nombor mereka tetapi nombor yang diberikan kepada mereka oleh seseorang yang tidak dikenali. Tak disangka2 pula nombor itu bertuah dan berjaya memenangi sebuah motorsikal. Salah seorang dari mereka mencadangkan untuk menjual motor tersebut dan duit hasil jualan akan dibahagi samarata di antara mereka. Aahh lantaklah, itu masalah diorang. Malas aku nak masuk campur. lagipun bukan aku kenal mereka pun. Biarlah mereka bukan keputusan di antara mereka. Kalau kita masuk campur pun bukan boleh dapat ape.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan