kembara

***** KEMBARA SEMALAYSIA***** DALAM MIMPI DAN REALITI BERKEMBARA DI TEMPAT YG MENARIKDIIPOH, KAMPAR, TELUK INTAN, SUNGAI SIPUT, KUALA KANSGAR, TAIPING DAN BATU GAJAH SERTA KAWASAN SEWAKTU DENGANNYA. UNTUK KETERANGAN LANJUT EMAIL arefendi@yahoo.com

Selasa, 13 Julai 2010

BANCI PENDUDUK 2010

Pada 6 July 2010 yang lalu telah bermulanya Banci Penduduk Malaysia 2010. Tujuannya adalah mendapatkan data dan maklumat terkini penduduk Malaysia bagi tujuan pembangunan negara.

Banci penduduk bagi tahun ini kurang meriahnya berbanding banci yang lepas2. Dahulu elaun banci dibayar sama banyak antara pembanci dari jabatan-jabatan kerajaan dengan pembanci lain. Tapi pada tahun ini, elaun pembancibagi yang sedang bekerja dengan kerajaan di bayar elaun sebanyak RM150 untuk kerja selama sebulan. Manakala elaun banci bagi pembanci lain dibanyar sebanyak RM1000.

Sebab itulah, pada mulanya aku dah register nak jadi pembanci. Tapi disebabkan elaun yang rendah ak menarik diri di saat2 terakhir.

Jadi pembanci bukanlah senang. Adakalanya anda akan dikejar anjing. Rumah yang hendak dibanci tidak ada orang yang menyebabkan anda terpaksa mengulang sebanyak 3 kali. Dan yang lebih menyakitkan hati trend orang zaman sekarang yang tidak mahu membuka pintu kepada orang yang tidak dikenali. Walupun kita telah memperkenalkan diri, mereka masih tidak percaya kerana macam2 telah berlaku iaitu orang suka menyamar untuk mencuri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan