kembara

***** KEMBARA SEMALAYSIA***** DALAM MIMPI DAN REALITI BERKEMBARA DI TEMPAT YG MENARIKDIIPOH, KAMPAR, TELUK INTAN, SUNGAI SIPUT, KUALA KANSGAR, TAIPING DAN BATU GAJAH SERTA KAWASAN SEWAKTU DENGANNYA. UNTUK KETERANGAN LANJUT EMAIL arefendi@yahoo.com

Sabtu, 31 Julai 2010

PUTUS SAHABAT

Malam ini aku buat keputusan untuk membuang nama Yan dari senarai kawan2 FB aku. Betul-betul tak guna punya kawan. Sepatutnya bagilah komen-komen yang membina bukan menghentam kawan-kawan.

Aku dulu pernah terbaca buku psikologi. Aku dah tak ingat tajuknya. Menurut ilmu psikologi, kalau ada kawan-kawan yang cuba melemahkan semangat kita, jauhkanlah darinya. Sebab kawan2 jenis ini suka melihat kita gagal. Mereka tidak suka melihat kita berjaya. Sebab itulah mereka ini memberikan komen2 yg membunuh semangat kita. Akibatnya, apabila kita membaca komen mereka akan menyebabkan kita putus asa lalu tidak lagi berminat hendak maju kehadapan.

Nasihat aku pada kawan2 diluar sana, Jadilah Kawan Yang Memberi Komen Membina Bukan Kondem kawan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan