kembara

***** KEMBARA SEMALAYSIA***** DALAM MIMPI DAN REALITI BERKEMBARA DI TEMPAT YG MENARIKDIIPOH, KAMPAR, TELUK INTAN, SUNGAI SIPUT, KUALA KANSGAR, TAIPING DAN BATU GAJAH SERTA KAWASAN SEWAKTU DENGANNYA. UNTUK KETERANGAN LANJUT EMAIL arefendi@yahoo.com

Ahad, 7 Ogos 2011

Kesopanan & Kesusilaan

Ada satu minah ni...cantik sememangnya cantik... Namun tiada kesopanannya. Menjatuhkan maruah diri sendiri. Manakan tidak, dia boleh ngaku aku sebagai husband dia. Bila masa aku kawin ngan dia!!!dia boleh ajak aku p buat seks kat umah dia...Nasib baiklah aku x jahat, (walaupun mulut aku lantang) kalau orang lain aku x tahulah apa yang akan jadi pada minah ni. Walaupun kita mengalami tekanan perasan jgnlah sampai cuba menjatuhkan maruah diri sendiri. Kita biarlah tiada harta tapi jgn hilang maruah. Bagi aku maruah amatlah penting pada diri seseorang itu.

Aku heran, tuhan dah beri kita kecantikan luaran kenapa kita x menjadi seorang yang cantik dalaman. Ini akan menjadikan diri kita cantik dari semua segi.
Kalau hanya cantik dari segi luaran sahaja, dalam tidak tiada gunanya. Orang melihat kita hodoh!

Ya Allah, engkau berikan taufik dan hidayahmu kepada kawanku ini supaya dia menjadi seorang yang baik aklaknya. Aminnn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan