kembara

***** KEMBARA SEMALAYSIA***** DALAM MIMPI DAN REALITI BERKEMBARA DI TEMPAT YG MENARIKDIIPOH, KAMPAR, TELUK INTAN, SUNGAI SIPUT, KUALA KANSGAR, TAIPING DAN BATU GAJAH SERTA KAWASAN SEWAKTU DENGANNYA. UNTUK KETERANGAN LANJUT EMAIL arefendi@yahoo.com

Khamis, 14 Januari 2010

KEK LOH TONG CAVE









Pemandangan di pintu masuk Gua Kek LohTong



Gua Kek LohTong merupakan sebuah destinasi wajib dilawati oleh pelancong yang datang ke Ipoh.
Gua ini dikenali juga sebagai Cavern of Ultimate Bliss. Ia merupakan tempat penganut Buddha memohon restu. Pemandangan di gua ini sungguh menakjubkan.
Untuk sampai ke sini ia mengambil masa 15 minit daripada pekan Ipoh. Ia berhampiran dengan Jalan Raja Muda Mahadi dan Jalan Juara. Apabila anda melalui jalan ini, anda akan ternampak papan tanda menunjukkan arah ke gua ini.




















Pemandangan taman di gua Kek Loh Tong


Di Taman ini terdapat tempat orang untuk membuat refleksiologi (rawatan kaki). Kawan saya, Z ada mencubanya. ia sangat menyakitkan bagi orang yang pertama kali mencubanya. Taman ini juga sesuai bagi pasangan kekasih memadu asmara.


Pemandangan di dalam gua Kek Loh Tong
Sungguh cantik pemandangan di dalam gua. Ada pelbagai bentuk batu stalakmit dan salitnite
yang cantik.
Note :- Jika anda datang, jangan lupa bawa kamera untuk merakam gambar yang menarik


Tiada ulasan:

Catat Ulasan